Lund till Paris på åtta dagar

Eller tack och förlåt part 2… (part 1)

Då var turen Lund-Paris avklarad!

Resan startade Göteborg den 3 juli varifrån vi åkte buss till Barnsjukhuset i Lund där vi besökte cancerdrabbade barn för att överlämna presenter och det bjöds på härliga uppträdanden av en clown. Färden fortsatte på cykel mot Malmö där det fanns möjlighet för släkt och vänner att vinka av oss från Stortorget. Sedan cyklade vi vidare till Trelleborg för att ta färjan över till Travemünde där starten på touren gick den 4 juli.

Mellan den 4-10 juli avverkade sedan laget en sträcka om drygt 130 mil, ca 19 mil om dagen i snitt. Genom Tyskland, Belgien, Holland och Frankrike. En UNDERBAR upplevelse på alla sätt!! Bland annat klättrade vi uppför den berömda backen ”Mur De Huy” (26 % lutning som värst!)

teamet

Den 10 juli cyklade vi in i Paris i poliseskort tillsammans med närmare 1400(!) gulklädda cyklister på likadana gula hojar.

Minnen, bilder och berättelser

Det finns oceaner av minnen och berättelser från denna resan. Vill du botanisera bland dessa så finns en hel del på teamets Facebook, Instagram, Twitter och Blogg.

Med all denna läckra information borde jag gjort dig intresserad av att delta 2016? Anmäl dig isåfall på www.team-rynkeby.se och kom på vår informationsträff om 2016 års deltagande.

Resan i bilder

Fotogallerier via vår facebooksida:
Dag 1: Travemünde – Verden
Dag 2: Verden – Tecklenburg
Dag 3: Tecklenburg – Kleve
Dag 4-5: Kleve – Maastricht och vidare till Belgien
Dag 6: Vi passerar franska gränsen
Dag 7: Paris – äntligen!!!

TACK!

Ett gigantiskt tack till mina nyvunna cyklande vänner och vårt serviceteam som servade oss med allt möjligt och omöjligt, all kärlek till er alla!

Men också ett minst lika stort tack till våra sponsorer som bidrar till insamlingen till Barncancerfonden.
Guldsponsorer
Silversponsorer
Bronssponsorer
Naturasponsorer

Tack också till Corelli Design, SML, DR byggnadsentreprenad, SATS, Sankt Jörgen, Fysiken, VOID och alla andra som på något sätt hjälpt oss med insamlingen.

medalj paris eifeltornet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...